Wat je functie ook inhoudt, in welke branche je ook werkt, er zal altijd stress zijn op je werk.

Hieronder   tips 22 die je misschien kunnen helpen om wat druk van de ketel te halen.

-1-
Begin vroeg genoeg aan je werkdag.
Zo heb je een voorsprong.

-2-
Werk met een to-do lijstje met taken die je echt moet afwerken. Gebruik deze lijst als een leidraad en vink alles waarmee je klaar bent, af.
Zo houdt je het overzicht en kan je tijdig bijsturen of hulp vragen als alles niet volgens plan loopt.

-3-
Neem een middagpauze!
Sla de lunchpauze niet over. Je kan trouwens niet efficient werken als je niet voldoende energie hebt. Als je niet goed eet, betaal je daar in de namiddag zeker een prijs voor.

-4-
Eet ook niet aan je bureau.
Ga even naar buiten voor wat frisse lucht.

-5-
Lunch met je andere collega’s en praat over zaken die niets met het werk te maken hebben.
Verzet je gedachten. Dit is een zeer goede manier om even te ontspannen.

-6-
Neem regelmatig een korte pauze.
Wie werkt met de pomodoro techniek weet dat die belangrijk is.

-7-
Probeer je collega’s te helpen. Dit geeft je vanzelf een beter gevoel.

-8-
Zoek een mentor of iemand die je kan begeleiden.
Zo sta je er in belangrijke en stressvolle momenten niet alleen voor .

-9-
Zoek iemand met wie je kan praten als er problemen zijn.
Hou niet alles voor jezelf.

-10
Ken je objectieven.
Wat wil je bereiken ? Wat wil je opofferen  ?

-11-
Zorg dat je op tijd bent voor vergaderingen en afspraken.
Zorg dat je goed voorbereid bent als je naar vergaderingen moet.

-12-
Vermijd negativiteit : Zie problemen als kansen.

-13-
Werk met de 80/20 regel.
De 80/20 regel laat je toe om naar het grote geheel te kijken en naar die 20% te zoeken die echt belangrijk zijn.

-14-
Delegeer indien mogelijk

-15-
Leer om NEE te zeggen als een taak niet belangrijk is.

-16-
Maak gebruik van de kennis en ervaring van je collega’s

-17-
Verlies je vrienden buiten het werk niet uit het oog.
Je leven draait niet enkel en alleen om je werk.

-18-
Verzorg je lichaam.

  • Neem voldoende beweging.
  • Eet gezonde snacks
  • Drink voldoende water

-19-
Ontspan, niet alleen tijdens het weekend.

-20-
Slaap voldoende.

-21-
Neem je werk niet mee naar huis.
Doe wat je kan doen en laat de rest van het werk achter. Morgen is er weer een nieuwe dag. Je werk zal zeker niet gaan lopen.

-22-
Focus op de dingen die je wel fijn vindt als het soms wat moeiljk wordt op het werk.

Soortgelijke artikels: